i love islam

zwani.com myspace graphic comments
Myspace Islam Comments & Graphics

Wednesday, April 13, 2011

Kembalilah....

Kecewa???
ungkapan penuh makna bagiku....
mengapa sering kali aku diuji sebegini rupa??
aku begitu terseksa...
cita cita dan harapanku hampir2 punah...
segala impianku sudah hampir basi..
kecewa sering membelenggu diri...
apakah tiada penyelesaiannya???

kini aku sedar aku terlalu leka...
seringkali melupakanMu Ya Rabb...
keimananku juga sering tergugat..
segala nikmat yang Kau berikan telah aku sia2kan...
apabila ditimpa kesusahan barulah aku mengingatiMu Ya Khaliq...
betapa hina dan kerdilnya aku..
aku mengabaikan tanggungjawabku sebagai seorang muslimah yang sejati..
segala urusan dakwah telah lama kutinggalkan...
roh jihad dalam diriku juga semakin berkurang...
dulukala aku yang mentarbiahkan saudara2ku..
namun kini.....???
aku hanya insan yang terlalu dhaif..

mengapa aku tidak sedar??
betapa banyaknya dosa yang aku lakukan..
betapa banyaknya maksiat yang telah aku cuba...
hinanya aku...!!
apakah aku masih layak bergelar seorang insan???

sahabat2ku...sedarkanlah aku dengan teguran...
ingatkanlah dengan segala nasihat..
bimbinglah aku dengan segala ilmu...
aku terlalu lemah....
aku perlukan sokongan dan dorongan kalian...
bawalah aku ke jalan yang benar..
jalan yang diredhoi Allah...

aku tahu...
inilah puncanya kegagalan aku!!!
tiada keberkatan dalam setiap urusanku..
aku...aku...aku...
aku mmg xlayak bergelar seorang pejuang islam...

Ya Allah..ampunilah aku....
sesungguhnya Engkau Maha Pengampun....
kepadaMu aku berharap dan kepadaMu aku berserah....
Kua tunjukilah aku jalan yang lurus...
sesungguhnya aku takut akan azab2 Mu...
AMPUNILAH aku!!!

No comments:

Post a Comment